U bent hier:Directshop»Artikelen
Twitter is een levendig sociaal netwerk dat door steeds meer mensen gebruikt wordt. Ongeveer een derde van alle Nederlanders zitten al op Twitter. Als webwinkelier is dit een mooie manier om direct contact met uw klant te hebben en een extra kanaal om nieuwe bestellingen uit te halen.


» lees verder
 
 
Elke webwinkelier wil natuurlijk zo veel mogelijk bezoekers op zijn website. Een belangrijke manier om meer bezoekers te krijgen is via zoekmachines. Het is niet ongebruikelijk als 75 procent van de bezoekers aan uw webshop via zoekmachines binnen komt. De teksten die gebruikt worden bij uw producten zijn hierbij van groot belang.

» lees verder
 
 
Hoewel het mobiele dataverkeer momenteel op de gemiddelde website zo tussen de 2 en 5 procent schommelt zijn mobiele webwinkels een populair onderwerp van discussie bij de marketing afdeling. Een mobiele versie van uw webwinkel kan bezoekers helpen sneller en gemakkelijker een bestelling te plaatsen op elk moment van de dag zonder gebonden te zijn aan een locatie.

» lees verder
 
 
Sinds vorige maand is het mogelijk het productassortiment van een webwinkel naar Google Shopping door te sturen. Later dit jaar kunnen consumenten daardoor eenvoudig uw webwinkel terugvinden in speciale Google Shopping zoekresultaten. Maar wat is Google Shopping nu precies en hoe kunt u daar uw webwinkel op aansluiten? In dit artikel het antwoord.

» lees verder
 
 
De productpagina, de pagina waarop u de details van het product toont, is een van de belangrijkste pagina's van uw webwinkel. Bezoekers van uw webwinkel bepalen aan de hand van deze pagina of ze een aankoop gaan doen of niet. In dit artikel een zevental tips voor het optimaliseren van deze pagina.

» lees verder
 
 
Ruim 95 procent van de Nederlanders gebruikt Google om op internet te vinden wat ze zoeken. Het mag dan ook duidelijk zijn dat het erg belangrijk is om hoog in deze zoekresultaten bij deze zoekgigant te staan. In dit artikelen bekijken we de basisvoorwaarden om goed gevonden te worden.

» lees verder
 
 
Als webwinkelier wilt u de producten die u verkoopt zo overtuigend en helder mogelijk aan de klant overbrengen. Daarbij wilt u goed vindbaar zijn in zoekmachines, waarbij Google veruit de belangrijkste is. Het schrijven van unieke en goede teksten is hiervoor noodzakelijk.

» lees verder
 
 
Ernst & Young heeft voor de ICT Barometer een onderzoek gedaan naar ergenissen bij online winkelen. Hieruit is een top 10 naar voren gekomen die zeker voor webwinkeliers de moeite van het doornemen waard is.

Als webwinkelier kunt u deze ergernissen voorkomen door per onderdeel goed en kritisch naar uw eigen webwinkel te kijken. Waar kunt u punten verbeteren om deze ergernissen weg te nemen?

» lees verder
 
 
Volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester Research laten webwinkels de komende vijf jaar nog een groei zien van meer dan 10 procent per jaar. Opvallend is dat van alle aankopen (ook offline) 42 procent nu gedaan wordt met invloed van internet.

» lees verder
 
 
Recent stuurde Karen Romme een recensie exemplaar van haar boek Calimeromarketing 2.0. Een zeer interessant boek over de nieuwe marketingfilosofie voor kleine ondernemers. In dit artikel licht de focus op de beschreven marketing voordelen voor webwinkels.

» lees verder
 
 
Steeds meer mensen starten een webwinkel naast hun huidige vaste baan in loondienst. Hiervoor wordt vaak een aparte eenmanszaak opgericht. Dit geeft de nieuwe ondernemer de mogelijkheid om rustig te starten met de webwinkel zonder dat deze de zekerheid verliest van een vaste baan. Door recente wijzingen in het belastingstelsel wordt dit nu nog interessanter gemaakt.

» lees verder
 
 
Bij een Nederlandse webwinkel kunt u niet meer zonder iDeal als betalingsmogelijkheid. Deze betaalmethode -waarbij de gebruiker bij zijn eigen bank de overschrijving doorvoert- is ontzettend populair. Er zijn echter veel verschillende manieren om een iDeal betaling af te handelen; allemaal met hun eigen voor en nadelen. In dit artikel beschrijven we er een aantal.

» lees verder
 
 
Het versturen van ongevraagde e-mails (spam) naar consumenten is al enkele jaren verboden, maar per 1 oktober 2009 wordt ook het ongevraagd versturen van e-mail naar bedrijven verboden.

» lees verder
 
 
Eind 2009 komt TNT met een online betaalservice die de voordelen biedt van betaling onder rembours, maar waarbij het niet nodig is contant geld bij de hand te hebben.

» lees verder
 
 
Veel consumenten ergeren zich aan de verzendkosten bij online aankopen. Hoewel er in het algemeen wel begrip is voor het berekenen van verzendkosten werkt het positief wanneer deze kosten laag zijn of wanneer het transport gratis is. Het kan dus de moeite lonen om eens kritisch naar uw verzendkosten te kijken.

» lees verder
 
 
In de eerste week van November ontvingen wij telefoon van een medewerker van Google met de vraag of wij interesse hadden in het bijwonen van het event "De waarde van woorden". Na een korte introductie van het event, waren wij overtuigd van het nut van onze aanwezigheid. Daarom reisden wij op donderdag 20 november af richting Amsterdam, naar evenementencentrum "Spaces" aan de Herengracht.

» lees verder
 
 
Na maanden van voorbereiding is het zo ver; uw webwinkel is klaar! Alle producten zijn ingevoerd en voorzien van pakkende teksten en flitsende foto's. De producten liggen op voorraad en de logistieke afhandeling is tot in de details opgezet. U leunt achterover in uw stoel; de bestellingen kunnen binnen stromen!

» lees verder
 
 
Gisteren werd via iDeal de 25 miljoenste betaling verricht. De mijlpaal betrof een bestelling bij Bol.com. Het afgelopen jaar heeft iDeal een flinke stijging gezien in het gebruik van de betalingsdienst.

» lees verder
 
 
De levering van bestelde goederen is vaak een prijzige aangelegenheid. Dit kan een reden zijn voor een potentiële klant om van de koop af te zien. Hoe minder u aan uw klant (door)berekend voor transportkosten hoe beter. Er zijn diverse diensten die pakketten bezorgen voor prijzen lager dan de standaard TNT kosten bij het postkantoor. Afhankelijk van de hoeveelheid en het type pakket kan een alternatieve dienst een voordelige oplossing zijn.

» lees verder
 
 
De omzet van webwinkels voor consumenten zal naar verwachting in 2008 richting 5 miljard euro stijgen. In de eerste helft van 2008 stegen de uitgaven met 24% (ten opzichte van 2007) naar € 2,3 miljard.

» lees verder
 
 
Er komen steeds meer webwinkels op het internet. Het aantal e-commerce verkopen stijgt elk jaar enorm. Zo stegen de verkopen in het jaar 2007 in Nederland met 38 procent naar 3,9 miljard euro (bron: Blauw research). Helaas zien we steeds meer webshops die de basis nog niet helemaal voor elkaar hebben. Om het rendement van uw webwinkel te kunnen verhogen, maakten wij een overzicht met onderdelen die niet mogen ontbreken bij een goede webwinkel.

» lees verder
 
 
Directshop wordt voor de tweede achtereenvolgende keer uitgeroepen tot testwinnaar in een uitgebreide webwinkel review van het blad Winmag (2008 nummer 3). Tevens ontvangt Directshop wederom de maximale score van vijf sterren en de Winmag Editors' Choice Award. Hieronder volgt het bijbehorende artikel incl. review.

» lees verder
 
 
De usability van een webwinkel gaat over het gemak waarmee een bezoeker zijn weg kan vinden op uw online shop. Het gebruik van de website moet zo gemakkelijk zijn dat de bezoeker goed kan vinden wat hij of zij zoekt. Ook het plaatsen van een bestelling moet geen enkel probleem opleveren. Usability op een webwinkel is vaak eenvoudig met kleine ingrepen aanzienlijk te verbeteren en kan snel extra bestellingen opleveren.

» lees verder
 
 
Per vandaag stelt Directshop een uitgebreide update van haar bestaande PageRankTracker webtool beschikbaar. Met de update kunnen gebruikers van de gratis tool nu ook hun positie op bepaalde trefwoorden binnen de Google zoekmachine resultaten bijhouden.

» lees verder
 
 
Bij veel webwinkels ontbreekt vaak een goede interne zoekmachine. Als deze überhaupt al aanwezig is. Een goede webshop heeft een uitgebreide interne zoekmachine, waarbij op verschillende manieren gezocht wordt.

» lees verder
 
 
Het lijkt een klein detail, maar het op een goede manier vermelden van contactgegevens op uw webwinkel kan erg belangrijk zijn voor het aantal orders dat u zult ontvangen. De beschikbaarheid van goede contactgegevens bepalen voor veel klanten namelijk hoe betrouwbaar u bent. U kunt zich hierbij niet afmaken met alleen een e-mailadres, een (vast) telefoonnummer geeft klanten het vertrouwen dat u bereikbaar bent wanneer er vragen zijn.

» lees verder
 
 
Directshop komt vandaag met een nieuwe gratis webtool voor haar klanten en andere geïnteresseerden; de Directshop PageRank Tracker. Met de nieuwe tracker stellen we onze klanten in staat de groei van hun webwinkel binnen zoekmachines eenvoudig te volgen

» lees verder
 
 
Wanneer u als bezoeker op een webshop bij het openen van een pagina een foutmelding te zien krijgt bent u waarschijnlijk direct weer weg. Een veel voorkomende fout is de zogenaamde 404 pagina. Dit is een pagina die uw bezoeker te zien krijgt wanneer hij of zij een pagina bezoekt die niet (meer) bestaat. Door deze 404 pagina te optimaliseren voorkomt u dat potentiele klanten bij uw conncurrent gaan bestellen.

» lees verder
 
 
Wanneer u aan de slag gaat met uw webshop is productfotografie waarschijnlijk niet het eerste waar u aan denkt. Het is echter wel het eerste waar de bezoeker van uw webshop naar kijkt. Eén van de belangrijkste redenen voor mensen om niet online te bestellen is dat ze geen goed beeld hebben van wat ze krijgen. Helaas is het nog niet mogelijk om producten digitaal in iemands handen te geven, maar met behulp van goede productfoto's kunt u wel al een eind komen.

» lees verder
 
 
U wilt zelf een webwinkel starten?
Wij verzamelden een flink aantal nuttige tips voor u.

» lees verder
 
 
De keuze voor een webshop (webwinkel) is niet altijd vanzelfsprekend. Soms wordt er bij een start-up direct gekozen voor alleen een webshop. Een andere keer is een webshop aanvullend op een bestaand verkoop kanaal. In uitzonderlijke gevallen wordt een webshop aangeboden binnen het intranet van een groot bedrijf, intranet shops.

» lees verder
 
 







Directshop ontwikkelt professionele webshop oplossingen.

Start ook een hoogwaardige webshop van Directshop, want u wilt toch ook succesvol verkopen via internet.
 
Om Directshop.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies. Bekijk ons cookiebeleid. akkoord